REGULAMIN

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z funkcjonalności Serwisu, a w szczególności zasady korzystania ze Sklepu internetowego, warunki składania i rozpatrywania reklamacji oraz zasady ochrony danych osobowych. Do prawidłowego korzystania z Serwisu niezbędne jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
  2. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:

2. WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU

  1. Usługodawca zapewnia Klientom nieodpłatny dostęp do Serwisu przez czas nieoznaczony, 24 godziny na dobę, każdego dnia tygodnia.
  2. Usługodawca nie odpowiada za ewentualne przerwy w działaniu Serwisu.
  3. Korzystanie z Serwisu nie wymaga instalacji przez Klienta żadnego dodatkowego oprogramowania.
  4. W celu skorzystania z Usług Serwisu niezbędne są:
    1. dostęp do Internetu;
    2. przeglądarka internetowa z włączonymi plikami cookies;
    3. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
  5. Klient, w celu prawidłowego korzystania z Serwisu, powinien dysponować sprzętem umożliwiającym korzystanie z Serwisu (np. komputer, smartfon lub tablet), który posiada w chwili korzystania z Serwisu dostęp do sieci Internet i oprogramowanie umożliwiające przeglądanie Internetu z włączoną obsługą plików cookies.
  6. Świadczenie Usług przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu odbywa się
    z wykorzystaniem protokołu SSL (strony internetowe rozpoczynające się od https://, tj. szyfrowana wersja protokołu HTTP), dzięki któremu dane przekazywane przez Klienta są bezpieczne, albowiem nie ma możliwości przejęcia czy zmiany danych przesyłanych w ramach szyfrowanego połączenia.
  7. Klient ponosi we własnym zakresie koszty z tytułu uzyskania dostępu do sieci Internet i transmisji danych w związku z korzystaniem z Usług oferowanych przez Serwis.
  8. Klient podczas korzystania z Serwisu, zobowiązany jest do:
    1. zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu;
    2. korzystania z Serwisu zgodnie z Regulaminem oraz obowiązującymi przepisami prawa;
    3. powstrzymania się od przesyłania Usługodawcy treści bezprawnych, w szczególności obraźliwych, sprzecznych z prawem, naruszających chronione prawem dobra osobiste osób trzecich, jak również prawa autorskie oraz wizerunek osób trzecich;
    4. niewykorzystywania Serwisu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, czy naruszający dobra osobiste Usługodawcy;
    5. powstrzymania się od wykorzystywania Serwisu do przesyłania Usługodawcy reklam oraz wszelkich informacji o charakterze komercyjnym, w tym w szczególności poprzez rozpowszechnianie niezamówionej informacji handlowej;
    6. niepodejmowania jakichkolwiek działań, które mogą utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu.

3. RODZAJE ŚWIADCZONYCH USŁUG

  1. W Serwisie dostępne są dla Klienta następujące rodzaje Usług świadczonych przez Usługodawcę drogą elektroniczną:
    1. Sklep internetowy;
    2. formularz zamówienia w Sklepie internetowym;
    3. konto Klienta w Sklepie internetowym;
    4. formularz kontaktowy.
  2. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta każdorazowo z chwilą wpisania przez Klienta w przeglądarce internetowej odpowiedniego adresu Serwisu (URL) zawierającego treści udostępniane w ramach Usług lub skorzystania przez Klienta z linku znajdującego się na innej stronie internetowej przekierowującego do strony Serwisu (w przypadku braku Rejestracji i zalogowania), z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej. W obu przypadkach umowa zawierana jest na czas nieoznaczony.
  3. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usługi świadczonej drogą elektroniczną. Rozwiązanie umowy o korzystanie z Usługi świadczonej drogą elektroniczną dokonuje się poprzez zaprzestanie korzystania z funkcjonalności Serwisu, na zasadach określonych w ust. 4 i 5 poniżej.
  4. Koniec obowiązywania poszczególnych Usług, o których mowa w  ust. 1 powyżej, następuje w momencie spełnienia przez Klienta lub Usługodawcę wszystkich warunków wskazanych przy danej Usłudze. W takim przypadku umowa o korzystanie z Usługi świadczonej drogą elektroniczną wygasa automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń woli stron.
  5. Postanowień ust. 2 i ust. 4 powyżej nie stosuje się do usługi formularz kontaktowy oraz konta Klienta w Sklepie internetowym. Klient może rozpocząć i zaprzestać korzystania z usług:
    1. formularz kontaktowy na zasadach określonych w 4 poniżej;
    2. konto Klienta w Sklepie internetowym na zasadach określonych w § 6 poniżej.

4. FORMULARZ KONTAKTOWY

  1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi kontaktu z Usługodawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego zostaje zawarta w momencie wysłania zapytania za pośrednictwem formularza kontaktowego w zakładce Kontakt na stronie Serwisu.
  2. W celu wysłania zapytania do Usługodawcy za pośrednictwem formularza kontaktowego niezbędne jest podanie danych osobowych przez Klienta w postaci imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu.
  3. Dane osobowe, o których mowa w ust. 2 powyżej są zbierane w celu zrealizowania zgłoszenia Klienta w formularzu kontaktowym. Podanie tych danych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do zrealizowania zgłoszenia.
  4. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi kontaktu z Usługodawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego wygasa z chwilą jej wykonania.

5. SKLEP INTERNETOWY

  1. Usługodawca w ramach Serwisu prowadzi Sklep internetowy, za pośrednictwem którego:
    1. informuje Klientów o produktach dostępnych w Sklepie internetowym;
    2. umożliwia Klientom składanie zamówień.
  2. Przedmiotem zamówienia w Sklepie internetowym mogą być tylko produkty uwidocznione na stronie Sklepu internetowego w chwili składania zamówienia.
  3. Zawartość strony Sklepu internetowego nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.
  4. Podane przez Usługodawcę ceny w Sklepie internetowym wyrażone są w złotych polskich. Ceny, o których mowa w zdaniu poprzednim są kwotami brutto i zawierają podatek VAT.
  5. Produkty znajdujące się w Sklepie internetowym pochodzą od renomowanych producentów i są zgodne ze specyfikacją deklarowaną przez producenta danego produktu, określoną w drodze publikowanych przez niego oficjalnych materiałów informacyjnych.
  6. Produkty oferowane w Sklepie internetowym są objęte gwarancją producenta. Zasady gwarancji każdorazowo określa  producent produktu.
  7. Klient może dokonać zamówienia w Sklepie internetowym bez konieczności zakładania konta Klienta, korzystając z udostępnionego w tym celu formularza zamówienia lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

6. REJESTRACJA KONTA KLIENTA I LOGOWANIE

  1. Klient może zarejestrować konto Klienta w Sklepie internetowym podczas składania zamówienia w Sklepie internetowym. Rejestracja konta Klienta w Sklepie internetowym jest dobrowolna i nieodpłatna.
  2. W celu zarejestrowania konta Klienta należy wypełnić formularz zamówienia i zaznaczyć opcję „Stworzyć konto”, podając jednocześnie hasło. Konto umożliwia Klientowi dostęp do historii składanych zamówień oraz zarządzanie adresami płatności i dostawy.
  3. W celu dokończenia procesu rejestracji konta Klienta w Sklepie internetowym niezbędne jest zapoznanie się przez Klienta z treścią Regulaminu, a także złożenia oświadczenia woli o akceptacji Regulaminu.
  4. Po zarejestrowaniu konta Klienta, podczas składania zamówienia poprzez formularz zamówienia, Klient może zalogować się do swojego konta w Sklepie internetowym wpisując ustanowiony podczas rejestracji konta Klienta login (adres e-mail) oraz hasło.
  5. Umowa o świadczenie usługi konta Klienta w Sklepie internetowym zostaje zawarta na czas nieokreślony z chwilą założenia przez Klienta konta w Sklepie internetowym. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi konta Klienta w Sklepie internetowym w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, przesyłając Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@bankietowo.pl albo w formie pisemnej na adres Usługodawcy wskazany w § 1 ust. 2 pkt 13 powyżej, wypowiedzenie konta Klienta, wskazując adres poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowany w Sklepie internetowym.
  6. W przypadku wypowiedzenia przez Klienta umowy o świadczenie usługi konta Klienta w Sklepie internetowym Usługodawca, z chwilą upływu okres wypowiedzenia, usunie konto Klienta ze Sklepu internetowego.
  7. Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi konta Klienta w przypadku naruszania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, a także w przypadku postępowania przez Klienta w sposób utrudniający pracę Sklepu internetowego lub będący uciążliwym dla innych Klientów.

7. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Klient może złożyć Zamówienie w Sklepie internetowym 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem:
    1. formularza zamówienia,
    2. poczty elektronicznej, kierując wiadomość e-mail na adres: sklep@bankietowo.pl,
  2. Złożenie zamówienia następuje po dokonaniu wyboru liczby i rodzaju produktów, miejsca i sposobu dostawy oraz sposobu płatności, potwierdzone kliknięciem przycisku „Kupuję i Płacę”, co równoznaczne jest ze złożeniem przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży z Usługodawcą. Skutkiem prawnym otrzymania przez Usługodawcę zamówienia jest związanie Klienta ofertą.
  3. Przed złożeniem zamówienia na zasadach określonych w ust. 2 powyżej, konieczne jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu w trakcie procesu składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości złożenia oferty zakupu produktów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  4. Klient, chcąc złożyć zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej, powinien przesłać wiadomość e-mail na adres sklep@bankietowo.pl, wskazując dane niezbędne do realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 6 poniżej, wybrany sposób płatności, towar i ilość oraz ewentualne dane do wystawienia faktury.
  5. Klient w trakcie procesu składania zamówienia na zasadach określonych w ust. 2 oraz ust. 4 powyżej, jest proszony o podanie jego danych osobowych niezbędnych do realizacji i obsługi złożonego zamówienia w Sklepie internetowym, poprzez uzupełnienie odpowiednich pól w formularzu zamówienia lub poprzez przesłanie tych danych w wiadomości e-mail. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu realizacji i obsługi zamówienia.
  6. Klient w trakcie procesu składania zamówienia powinien wskazać:
    1. imię i nazwisko Klienta oraz adres dostawy;
    2. adres poczty elektronicznej (adres e-mail) oraz numer telefonu Klienta;
    3. opcjonalnie – imię i nazwisko odbiorcy oraz adres wysyłki, jeżeli zakupione za pośrednictwem Sklepu internetowego produkty mają dostarczone na inny adres niż adres Klienta;
    4. klient będący Przedsiębiorcą lub Jednoosobowym przedsiębiorcą, w celu wystawienia faktury VAT powinien wskazać również firmę, adres prowadzonej działalności oraz numer NIP.
  7. Zawarcie umowy sprzedaży następuje po przyjęciu przez Usługodawcę zamówienia do realizacji, o czym Klient zostanie poinformowany wiadomością e-mail wysłaną na wskazany przez siebie adres.
  8. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia z winy Klienta, w szczególności na skutek podania przez niego błędnych danych, o których mowa w ust. 6, zamówienie zostanie anulowanie przez Usługodawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.
  9. Po złożeniu zamówienia przez Klienta na zasadach określonych w niniejszym paragrafie Klient otrzyma wiadomość e-mail o zarejestrowaniu zamówienia Klienta, która zostanie wysyłana na adres e-mail podany przez Klienta.
  10. Do każdego Zamówienia, składanego w Sklepie internetowym jako zamówienie firmowe, dołączana jest faktura VAT.
  11. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT oraz faktur korygujących w formie elektronicznej – jako pliki w formacie pdf – na wskazany w złożonym zamówieniu adres poczty elektronicznej.
  12. Faktura VAT wystawiana jest w oparciu o dane podawane przez Klienta podczas składania zamówienia.

8. DOSTAWA ZAMÓWIENIA I FORMA PŁATNOŚCI

  1. Usługodawca dostarcza przedmiot zamówienia do miejsca wskazanego przez Klienta w zamówieniu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Sposoby dostawy oraz koszty dostawy zamówień na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oferowane przez Usługodawcę wskazane są w Serwisie.
  3. Klient, chcąc uzyskać wysyłkę zamówienia poza granice Rzeczpospolitej Polskiej, jest obowiązany przed złożeniem zamówienia skontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając wiadomość na adres: sklep@bankietowo.pl lub telefonicznie pod nr +48 662 994 172 lub +48 728 877 668, celem uzyskania informacji czy wysyłka zamówienia poza granice Rzeczpospolitej Polskiej będzie możliwa i jaki będzie jej koszt.
  4. W przypadku zamówienia większej liczby produktów, koszt dostawy może być ustalony indywidualnie. W takim przypadku Klient powinien skontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając wiadomość na adres: sklep@bankietowo.pl lub telefonicznie pod nr +48 662 994 172 lub +48 728 877 668, celem uzyskania informacji o ostatecznym koszcie dostawy.
  5. Klient ma możliwość osobistego odbioru zamówienia pod adresem ul. Gnatowicka 47, 96-515 Paprotnia w Dni robocze w godzinach od 09:00 do 15:00 na zasadach określonych w Regulaminie.
  6. W celu odbioru osobistego zamówienia, Klient jest obowiązany przedstawić Usługodawcy numer zamówienia.
  7. Usługodawca zaleca Klientom, aby rozpakowali przedmiot zamówienia w obecności kuriera lub (w razie odbioru osobistego pod adresem Usługodawcy wskazanym powyżej) w obecności pracownika Usługodawcy i sprawdzili czy towar nie jest uszkodzony. W przypadku wykrycia uszkodzeń przedmiotu zamówienia kurier lub pracownik Usługodawcy spisze odpowiedni protokół i następnie zabierze przesyłkę lub wstrzyma osobiste wydanie przedmiotu zamówienia, w celu usprawnienia ewentualnego procesu reklamacyjnego.
  8. Zapłaty ceny za zamówione produkty Klient może dokonać każdorazowo w formie udostępnionej przez Usługodawcę w Sklepie internetowym.

9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY PRODUKTU

  1. Klient będący Konsumentem lub Jednoosobowym przedsiębiorcą, który zawarł umowę sprzedaży produktu z Usługodawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego może, w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w ust. 8 poniżej.
  2. Klient będący Konsumentem lub Jednoosobowym przedsiębiorcą odstępuje od umowy w formie pisemnej, w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego do Usługodawcy za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Arpex, Gnatowicka 47, 96-515 Paprotnia lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@bankietowo.pl
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi zawierać co najmniej:
    1. numer zamówienia, którego odstąpienie dotyczy;
    2. dane osoby odstępującej;
    3. wyszczególnienie produktów, których dotyczy odstąpienie.
    4. Składając Oświadczenie, Klient może w tym celu skorzystać z wzoru Formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, lecz nie jest to konieczne.
  4. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się w dniu objęcia produktu w posiadanie przez Klienta będącego Jednoosobowym przedsiębiorcą, Konsumentem lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. W przypadku, gdy umowa sprzedaży obejmuje wiele produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego produktu, partii lub części.
  5. Z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej Klient będący Konsumentem lub Jednoosobowym przedsiębiorcą jest zobowiązany odesłać zakupiony towar na adres Usługodawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, w przypadku kiedy rzecz zostanie odesłana przed upływem terminu 14 dni. Adres do zwrotu towaru, to: Arpex, Gnatowicka 47, 96-515 Paprotnia.
  6. Jeżeli Klient będący Konsumentem lub Jednoosobowym przedsiębiorcą odstąpi od Umowy zanim Usługodawca wyśle towar zgodnie z Umową, to ust. 5 powyżej nie ma zastosowania.
  7. Klient będący Konsumentem lub Jednoosobowym przedsiębiorcą ponosi koszty zwrotu produktu, w tym m.in. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania przesyłki. Jeżeli Klient będący Konsumentem lub Jednoosobowym przedsiębiorcą wybrał sposób dostarczenia produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu takiemu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Klient będący Konsumentem lub Jednoosobowym przedsiębiorcą ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Usługodawca odpowiednio zmniejsza kwotę zwrotu, jeśli stwierdzi takie zmniejszenie wartości produktu.
  9. Pod warunkiem spełnienia wymagań z ust. 5 powyżej oraz z zastrzeżeniem ust. 8 powyżej, Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwróci Konsumentowi lub Jednoosobowemu przedsiębiorcy wszystkie, dokonane przez niego w czasie zawierania przedmiotowej Umowy, płatności, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych prawem (w szczególności przysługującego sprzedawcy ustawowego uprawnienia do wstrzymania się ze zwrotem płatności). Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument lub Jednoosobowy przedsiębiorca, chyba że Konsument lub Jednoosobowy przedsiębiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Jednoosobowemu przedsiębiorcy w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. 2017, poz. 683 z późn. zm.).

10. REKLAMACJE

  1. Usługodawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi produktów zgodnych z zamówieniem złożonym w Sklepie internetowym. Usługodawca ponosi wobec Konsumentów odpowiedzialność za wady zakupionych produktów na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta.
  2. Rękojmia za wady fizyczne przy sprzedaży na rzecz Klientów będących Przedsiębiorcami lub Jednoosobowymi przedsiębiorcami jest wyłączona.
  3. Reklamacja Klienta:
    1. będącego Konsumentem powinna zawierać: dane Klienta w zakresie imienia i nazwiska, adres zamieszkania lub adres do korespondencji, opis przyczyn reklamacji, w szczególności określenie rodzaju i daty wystąpienia wady, wskazanie liczby sztuk produktów posiadających wady, a także określenie żądań Klienta związanych z reklamacją produktu, tj. wskazanie wyboru naprawy towaru albo wymiany towaru na nowy;
    2. będącego Jednoosobowym przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą powinna zawierać: dane Klienta w zakresie imienia i nazwiska, nazwę firmy, adres siedziby lub adres do korespondencji, opis przyczyn reklamacji, w szczególności określenie rodzaju i daty wystąpienia wady, wskazanie liczby sztuk produktów posiadających wady, a także określenie żądań Klienta związanych z reklamacją produktu.
  4. W celu usprawnienia rozpatrywania reklamacji, Klient wraz ze zgłoszeniem reklamacji proszony jest o przesłanie Usługodawcy dobrej jakości zdjęć lub/oraz filmów, na których będą widoczne wykryte wady w poszczególnych produktach.
  5. W przypadku wykrycia wady w przedmiocie zamówienia lub wykrycia tego samego rodzaju wad w więcej niż jednej sztuce zamówionej partii produktów, Klient, po wcześniejszym zgłoszeniu reklamacji w formie pisemnej lub elektronicznej, może skorzystać z możliwości odesłania jednego egzemplarza produktu na adres do zwrotu towaru wskazany w Regulaminie, w celu dokonania przez Usługodawcę odpowiedniej ekspertyzy i określenia najbardziej optymalnego sposobu rozpatrzenia reklamacji.
  6. Klient przyjmuje do wiadomości, że poszczególne partie produktów mogą nieznacznie różnić się od siebie odcieniem i strukturą. Różnice takie nie stanowią wad produktów i nie podlegają reklamacji.
  7. Klient może zgłosić Usługodawcy reklamację w formie:
    1. elektronicznej poprzez przesłanie reklamacji na adres poczty elektronicznej Usługodawcy: biuro@bankietowo.pl;
    2. pisemnej poprzez złożenie reklamacji w siedzibie Usługodawcy lub przesłanie reklamacji na adres Usługodawcy wskazany w § 1 ust. 2 pkt 13 powyżej, z dopiskiem „Reklamacja”.
  8. Usługodawca rozpatruje reklamację niezwłocznie po jej otrzymaniu, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji od Klienta.
  9. Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
  10. Usługodawca zastrzega, że po dokonaniu zgłoszenia reklamacji może zwrócić się do Klienta z prośbą o przekazanie dodatkowych informacji dotyczących opisu przyczyn zgłoszenia, w celu uzupełnienia niezbędnych danych do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego.
  11. Usługodawca informuje, iż uprawnienie Klienta do odstąpienia od umowy bądź złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, na zasadach obecnych w przepisach Kodeksu Cywilnego, powstaje w momencie wyczerpania procedury reklamacyjnej obejmującej możliwość wymiany bądź naprawy towaru lub w razie braku możliwości przeprowadzenia procedury reklamacyjnej tj. w przypadku gdy:
    1. przedmiot zamówienia był już wymieniany lub naprawiany przez Usługodawcę;
    2. Usługodawca nie wykonał obowiązku wymiany lub naprawy przedmiotu zamówienia;
    3. Usługodawca nie miał możliwości dokonania wymiany lub naprawy przedmiotu zamówienia z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy;
    4. Usługodawca odmówił wymiany bądź naprawy przedmiotu zamówienia poprzez oświadczenie złożone na piśmie lub w formie elektronicznej;
    5. zgłoszona wada lub wady obecne w przedmiocie zamówienia są istotne i zachodzi brak możliwości wymiany bądź naprawy towaru po stronie Usługodawcy.
  12. Usługodawca zastrzega, iż w przypadku Przedsiębiorców Usługodawca może odmówić uznania reklamacji, jeżeli Przedsiębiorca nie wykaże, że w staranny sposób i we właściwym czasie zbadał przedmiot zamówienia oraz dokonał zawiadomienia Usługodawcy o wadzie niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  13. Wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich wraz z informacją o rodzaju spraw, jakimi poszczególne podmioty się zajmują dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) pod adresem uokik.gov.pl
  14. Usługodawca wskazuje, iż przy Prezesie UOKIK został utworzony punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących postępowań polubownych (informacje: tutaj). Z punktem, o którym mowa w zdaniu poprzednim Konsument może się skontaktować:
    1. za pomocą poczty elektronicznej przesyłając wiadomość na adres e-mail: adr@uokik.gov.pl lub;
    2. telefonicznie – dzwoniąc pod numer telefonu: (22) 55 60 332 lub (22) 55 60 333.
  15. Konsument jest uprawniony do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, to jest np.:
    1. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Usługodawcą przez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu;
    2. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu;
    3. skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym tutaj/.
  16. Do reklamacji związanych z funkcjonowaniem Serwisu przepisy niniejszego § 10 stosuje się odpowiednio.

11. DANE OSOBOWE ORAZ POLITYKA COOKIES

  1. Administratorem danych osobowych w rozumieniu RODO jest Usługodawca.
  2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, Klient może skontaktować się ze Usługodawcą:
    1. wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: sklep@bankietowo.pl;
    2. telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu: +48 662 994 172+48 662 360 520 lub +48 788 710 666.
  3. Usługodawca będzie zbierał i przetwarzał dane osobowe Klienta:
    1. będącego Konsumentem w postaci: imienia i nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu kontaktowego, adresu zamieszkania lub adresu korespondencyjnego;
    2. będącego Jednoosobowym przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą w postaci: firmy, adresu prowadzenia działalności gospodarczej lub adresu korespondencyjnego, numeru NIP imion i nazwisk osób reprezentujących Klienta, adresu e-mail, numeru telefonu kontaktowego.
  4. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Usługodawcę w zakresie i w celu:
    1. zawarcia i wykonania Umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem Umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej Umowy;
    2. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Usługodawcy w związku z realizacją zamówienia, w tym procesu reklamacyjnego oraz obowiązki księgowe i podatkowe, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. Administrator przetwarza dane podane w związku ze złożeniem zamówienia przez okres niezbędny do jego realizacji, w tym rozliczenia zawartej umowy oraz obowiązków z niej wynikających, w tym obowiązki księgowe oraz podatkowe;
    3. ustalenia, dochodzenia lub obrona roszczeń w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub też w innym postępowaniu sądowym, które może być podniesione przez Usługodawcę lub w stosunku do niego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Dane osobowe przechowywane są w celu dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez okres ich przedawnienia określonymi przepisami prawa;
    4. komunikacji w związku ze złożonym zapytaniem skierowanym do Usługodawcy w formie wiadomości e-mail lub połączenia telefonicznego (art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO). Dane osobowe podane w związku z zapytaniem są przetwarzane przez okres istnienia uzasadnionego interesu prawnego Usługodawcę, który związany jest z realizacją zapytania skierowanego przez osobę, której dane dotyczą, w tym do udzielenia odpowiedzi;
    5. działań marketingowych, marketingu bezpośredniego, w tym wysyłki informacji handlowych drogą elektroniczną – jeśli została wyrażona na nie zgoda (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Dane osobowe są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Usługodawcę, nie dłużej jednak niż do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą lub przez okres istnienia uzasadnionego interesu Usługodawcy.
  5. Dane Klienta będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Profilowanie polegać będzie na ewentualnym zaproponowaniu Klientowi produktu najlepiej dopasowanego do jego potrzeb, jednak żadna decyzja wiążąca dla Klienta lub Usługodawcy nie będzie podejmowana w sposób zautomatyzowany.
  6. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty upoważnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz odrębnych dokumentów, np. na podstawie umów, takie jak podwykonawcy i zewnętrzne podmioty świadczące na rzecz Usługodawcy usługi doręczenia korespondencji i przesyłek, archiwalne, niszczenia dokumentów, drukarskie, informatyczne i telekomunikacyjne, księgowe i finansowe, prawne, doradcze, audytorskie i kontrolne oraz windykacyjne.
  7. Usługodawca przekaże dane osobowe Klienta podmiotom wskazanym w ust. 6 powyżej wyłącznie w sytuacji, gdy to będzie niezbędne do realizacji obowiązków i uprawnień Usługodawcy wynikających m. in. z przepisów obowiązującego prawa.
  8. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale konieczne do spełnienia przez Usługodawcę obowiązków wynikających z realizacji Umów, o których mowa w Regulaminie.
  9. Usługodawca oświadcza, iż w celu ochrony danych osobowych stosuje środki bezpieczeństwa spełniające wymogi obowiązujących przepisów prawa, w tym spełniające również wymogi wskazane w RODO.
  10. Usługodawca oświadcza, że nie będzie dzielić się danymi osobowymi Klienta, sprzedawać ich, wynajmować ani ujawniać w sposób inny niż to opisano w niniejszym paragrafie, chyba że taki obowiązek będzie wynikał z przepisów prawa.
  11. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  12. Usługodawca zobowiązuje się do:
    1. zabezpieczenia danych osobowych poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku związanym z przetwarzaniem danych osobowych Klienta, o których mowa w art. 32 – 36 RODO;
    2. dołożenia należytej staranności przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych.
  13. Usługodawca będzie dokumentował wszelkie naruszenia ochrony danych osobowych, w tym okoliczności naruszenia ochrony danych osobowych, jego skutki oraz podjęte działania zaradcze mające na celu przeciwdziałanie ewentualnym dalszym naruszeniom.
  14. Usługodawca zobowiązuje się do powiadomienia Klienta o każdym naruszeniu ochrony danych osobowych, jeżeli naruszenie ochrony danych osobowych mogło spowodować ryzyko naruszenia jego praw i/lub wolności.
  15. Klient ma prawo do:
    1. dostępu do danych, w tym potwierdzenie ich przetwarzania, otrzymania kopii danych i informacji o ich przetwarzaniu;
    2. sprostowania nieprawidłowych danych lub żądania uzupełnienia niekompletnych danych;
    3. żądania niezwłocznego usunięcia danych w przypadku, gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych;
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych;
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem;
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa.
    4. żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadku, gdy:
      • dane są nieprawidłowe – do czasu ich sprawdzenia;
      • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a wnioskodawca sprzeciwia się ich usunięciu;
      • Administrator nie potrzebuje już danych, a wnioskodawca potrzebuje ich do ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń;
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu.
    5. przenoszenia danych, w tym otrzymania ich w ustrukturyzowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub żądania ich przesłania innemu Administratorowi, w przypadku, gdy zostaną spełnione łącznie następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę;
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
    6. wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy osoba, której dane dotyczą uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących, narusza przepisy RODO; organem nadzorczym jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
    7. w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, osobie, której dane dotyczą, ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływy na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem;
    8. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności marketingu bezpośredniego.
  16. Administrator w terminie miesiąca od otrzymania dyspozycji udzieli osobie, której dane dotyczą, informacji o działaniach podjętych w związku z ze złożonym żądaniem. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin ten może zostać wydłużony o kolejne 2 miesiące od otrzymania dyspozycji. W celu realizacji żądania, Administrator uprawniony jest do weryfikacji tożsamości. Jeżeli żądanie okazałoby się ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój nagminny charakter, Administrator może zażądać uzasadnionej opłaty za realizację wniosku albo odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
  17. Usługodawca oświadcza, że Serwis wykorzystuje pliki cookies, które są małymi zaszyfrowanymi plikami tekstowymi, przechowywanymi na komputerze lub innym urządzeniu Klienta. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  18. Pliki cookies przechowują informacje o preferencjach Klienta, przez co pozwalają Usługodawcy dostosować stronę do jego wymagań. Informacje przekazywane przez pliki cookies pomagają Usługodawcy analizować sposób użycia Serwisu przez Klienta, dzięki czemu Usługodawca może dostosować Serwis do jego wymagań.
  19. Usługodawca wykorzystuje Pliki cookies do zapamiętywania informacji, które mogą być używane do zbierania statystyk odwiedzin Serwisu. Usługodawca poprzez Pliki cookies nie przechowuje danych, które mogą służyć do identyfikacji Klienta.
  20. Usługodawca w Serwisie wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
    1. Pliki analityczne
      • nazwa pliku: _gcl_au; czas trwania: 3 miesiące; opis: Plik dostarczany przez narzędzie Google Tag Manager w celu sprawdzania skuteczności reklam strony;
      • nazwa pliku: _gid; czas trwania: 1 dzień; opis: Plik instalowany przez narzędzie Google Analytics przechowuje informacje o tym jak użytkownik korzysta ze strony, które są potem wykorzystywane do tworzenia raportów o skuteczności serwisu. Przechowywane dane zawierają m.in. informacje o liczbie użytkowników odwiedzających serwis, o tym skąd przeszli na strony serwisu, jak również o stronach, które odwiedzają w trybie anonimowym;
      • nazwa pliku: _ga; czas trwania: 2 lata; opis: Plik _ga cookie jest instalowany przez narzędzie Google Analytics. Zbiera on informacje o użytkownikach, sesjach i prowadzonych kampaniach, jak również o tym jak użytkownicy korzystają z serwisu. Dane te są następie użyte do stworzenia raportów analitycznych o sposobach korzystania z serwisu przez użytkowników. Plik cookie przechowuje informacje anonimowo i przydziela użytkownikom losowo wygenerowane numery, aby móc ich rozpoznawać;
      • nazwa pliku: _ga_LEST28Y6KF; czas trwania: 2 lata; opis: Plik cookie instalowany przez narzędzie Google Analytics;
      • nazwa pliku: _gat_gtag_UA_108485918_1; czas trwania: 1 minuta; opis: Plik ustawiany przez Google aby rozróżniać użytkowników.
    2. Pliki wydajnościowe
      • nazwa pliku: test_cookie; czas trwania: 15 minut; opis: Plik test_cookie jest ustawiany przez usługę doubleclick.net i służy ustaleniu czy przeglądarka użytkownika wspiera pliki cookie.
    3. Pliki reklamowe
      • nazwa pliku: _fbp; czas trwania: 3 miesiące; opis: Ten plik cookie jest tworzony przez Facebook, aby następnie móc wyświetlać odpowiednie reklamy, kiedy użytkownik korzysta z Facebook lub innej platformy cyfrowej korzystającej z reklam Facebook.
    4. W przypadku, gdyby Klient był zainteresowany rezygnacją ze stosowania z plików cookies, powinien w odpowiedni sposób zmienić tryb przeglądarki internetowej, z której korzysta. Usługodawca poniżej wskazuje przykładowe sposoby zmiany ustawień najpopularniejszych przeglądarek:
      • dla Microsoft Internet Explorer: Kliknij menu “Narzędzia”, a następnie “Opcje internetowe”. Kliknij ikonę „prywatność”. Znajdź menu „ciasteczka” i zaznacz odpowiednią wartość;
      • dla Opera 6.0 i nowszych: Wybierz menu „Plik” -> „Ustawienia”, Prywatność;
      • dla Mozilla Firefox: Kliknij menu “Narzędzia”, a następnie “Opcje internetowe”, Kliknij ikonę „prywatność”, Znajdź menu „ciasteczka” i zaznacz odpowiednią wartość;
      • dla Chrome: Kliknij menu „Ustawienia”, Kliknij na dole „Zaawansowane”, Przejdź do sekcji „Prywatność i bezpieczeństwo”, Kliknij „Ustawienia treści”, Kliknij „Pliki cookie”.
    5. Usługodawca wskazuje, że akceptacja używania w Serwisie plików cookies jest całkowicie dobrowolna, jednak rezygnacja z ich używania przez Klienta, może spowodować wystąpienie nieprawidłowości w działaniu Serwisu.

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Klienta w każdym czasie poprzez jego wydrukowanie, zapisanie na trwałym nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Serwisu.
  2. Serwis zawiera informacje i materiały (np. teksty, grafiki, logotypy, zdjęcia, pliki z danymi), chronione prawem autorskim i/lub prawem własności przemysłowej. Klient może korzystać tych z informacji i materiałów wyłącznie w zakresie własnego osobistego użytku. Korzystanie z informacji i materiałów w innym zakresie niż ten, o którym mowa w zdaniu poprzednim wymaga pisemnej zgody Usługodawcy.
  3. Usługodawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w razie wystąpienia co najmniej jednej ważnej przyczyny, którą w szczególności może być:
    1. zmiana stanu prawnego skutkująca koniecznością wprowadzenia zmian w Regulaminie;
    2. wydanie orzeczenia przez sąd powszechny, wydanie decyzji lub innego wiążącego aktu przez organ administracji publicznej, skutkujący koniecznością wprowadzenia zmian w Regulaminie;
    3. zmiana systemu informatycznego Serwisu wymuszająca zmianę postanowień Regulaminu;
    4. poprawienie przez Usługodawcę bezpieczeństwa lub poziomu ochrony danych osobowych;
    5. wprowadzenie nowych produktów i usług;
    6. rozszerzenie lub ulepszenie funkcji istniejących usług lub produktów;
    7. rezygnacja z prowadzenia niektórych Usług lub produktów oferowanych w ramach Serwisu;
    8. konieczność doprecyzowania postanowień Regulaminu lub wprowadzenia zmian redakcyjnych, które nie będą miały niekorzystnego wpływu na treść praw i obowiązków Klienta.
  4. W przypadku wprowadzenia zmian w Regulaminie każdy Klient na 14 (czternaście) dni kalendarzowych przed ich wejściem w życie zostanie poinformowany o treści wprowadzonych w Regulaminie zmian poprzez zamieszczenie na stronie Serwisu wiadomości o zmianie Regulaminu.
  5. Zmieniony Regulamin nie będzie naruszać praw nabytych przez Klienta.
  6. Zmieniony Regulamin zacznie obowiązywać Klienta po upływie 14 (czternastu) dni od dnia udostępnienia na stronie Serwisu informacji o zmianach w wprowadzonych w Regulaminie na zasadach określonych w ust. 4 powyżej, chyba że Klient przed upływem tego terminu dokona zgłoszenia Usługodawcy pisemnego sprzeciwu. Zgłoszenie sprzeciwu przez Klienta jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o świadczenie usługi konta Klienta w Sklepie internetowym.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, a w odniesieniu do Konsumentów i Jednoosobowych przedsiębiorców również przepisy ustawy o prawach konsumenta, z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 287 z póź.zm.).
  8. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2025 r. i obowiązuje przez czas nieoznaczony.
  9. Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami niniejszego Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami.
  10. Zmiana danych dotyczących siedziby, adresu, adresu poczty elektronicznej, nr telefonu lub faksu i innych danych dotyczących Usługodawcy nie stanowi zmiany Regulaminu.

 

Załącznik nr 1 – Wzór odstąpienia od umowy